english  
domov o nas novice kontakt novičarska lista
 
  Domov  /  Zanimivo  /  Spirala življenja
   
 
 
Pot k sebi (9)
Nevrovadba
Transhipno (8)
Spirala življenja (8)
Prosto potapljanje kot meditacija (3)
Zanimivo - Spirala življenja

2012 in človeška usoda Konec sveta ali revolucija zavesti? 3. del
 

nazaj na 2. del 

nazaj na 1. del

 

3. del

Avtor: dr. Stanislav Grof

Dognanja modernih raziskav zavesti, ki so najbolj relevantne za pozitivno interpretacijo prerokbe Majev, so povezane s fenomeni, ki so dosti bolj pogosti v holotropnih stanjih zavesti kot izkušnja Apokalipse; to so izkušnje psiho-duhovne smrti in ponovnega rojstva. Te izkušnje so igrale ključno vlogo v ritualih in duhovni zgodovini človeštva- v šamanstvu, ritualih prehoda, v starodavnih skrivnostih smrti/ponovnega rojstva in v velikih svetovnih religijah svetu (na primer krščanski koncept "biti ponovno rojen" ali hindujski koncept "Dvija"). Proces smrti in ponovnega rojstva je večvalentni arhetip, ki se manifestira na več različnih ravneh in na različnih področjih ter načinih. Vendar je v samo-raziskovanju in terapijah tesno povezana s podoživetjem in zavestno integracijo spomina biološkega rojstva.

 

Psiho-duhovna smrt in ponovno rojstvo je ena od najbolj pomembnih tem pri delu s holotropnimi stanji zavesti. Ko se regresija v procesu globokega izkustvenega samo-raziskovanja pomakne onkraj spominov iz otroštva in najzgodnejšega otroštva in doseže nivo nezavednega, ki vsebuje spomine samega rojstva, začnemo dosegati čustva in fizična občutenja ekstremne jakosti, pogostokrat so ta občutenja in čustva tako močna, da presežejo vse kar smo poprej verjeli, da je človeško mogoče. Na tej točki postane izkušnja čudna mešanica tem o rojstvu in smrti. Vsebujejo občutek hudega, življenjsko ogrožajočega občutka zaprtega, utesnjujočega prostora in obupnega vendar odločnega boja, da se osvobodimo in preživimo.

 

Zaradi tesne povezanosti med to domeno nezavednega in bološkim rojstvom, sem izbral termin perinatalno za to domeno. Beseda je kompozit grškorimskega izvora peri- pomeni blizu ali okoli in natalis označuje „povezano z rojevanjem“. Ta beseda se običajno uporablja v medicini z aoznačevanje različnih procesov, ki se začno tik pred, med in po rojstvu. Porodničarji govorijo, na primer, o perinatalni krvavitvi, infekciji ali poškodbi možganov. Vendar , ker moderan medicina zanika, da bi novorojenček lahko formiral spomine, nikoli ne slišimo o perinatalnih izkušnjah. Uporaba termina perinatalno v povezavi z zavestjo odseva moja lastna raziskovanja in je popolnoma nov (Grof 1975).

 

Perinatalno območje nezavednega vsebuje spomine izkušenj zarodka v zaporednih stopnjah rojevanja, vključno z vsemi čustvi in fizičnimi občutki v teh procesih. Ti spomini tvorijo štiri ločene izkustvene skupine, ki so direktno povezane z stopnjami v biološkem procesu rojevanja. Za te skupine sem vpeljal izraz Basic Perinatal Matrices (BPM I-IV), (Osnovne Perinatalne Matrike (OPM I- IV op. prev.). OPM I je sestavljena iz spominov poznega prenatalnega stanja, tik pred pričetkom rojevanja. OPM II je povezana z začetkom rojevanja, ko se začno maternični krči, vendar ustje še ni odprto. OPM III vsebuje boj biti rojen, ko je maternično ustje že odprto. In nazadnje: OPM IV vsebuje spomine, „priti na svet“, samo rojstvo.

 

Vsebina teh matrik ni omejena le na spomine zarodka; vsaka od teh domen tudi omogoča selektivno odpiranje v veliko domeno v nezavednega, ki jo danes imenujemo transpersonalna domena. Ta domena vsebuje izkustveno identificiranje z drugimi ljudmi, z drugimi življenjskimi oblikami, spomini prednikov, kolektivnimi in rasnimi spomini, filogenetskimi in karmičnimi spomini. Tu je shranjen tudi zgodovinski spomin in arhetipsko kolektivno nezavedno, ki vsebujejo motive podobnih izkustvenih kvalitet. Preboj teh vsebin v zavest predstavlja proces psiho-duhovne smrti in ponovnega rojstva in rezultat tega preboja je globoka notranja preobrazba.

 

Nekateri uvidi ljudi v holotropnih stanjih zavesti so direktno povezani z današnjo globalno krizo in njeno povezavo z evolucijo zavesti. Kažejo nam, da smo v modernem svetu pozunanjili mnoge bistvene teme procesa smrti in ponovnega rojstva in da se mora oseba, ki je v procesu globoke osebne transformacije, soočiti in sprijazniti s tem v sebi. Enake elemente s katerimi bi se morali soočiti v procesu duševne smrti in ponovnega rojstva v naših vizionarskih izkušnjah, tvorijo dandanes večerne novice na TV. To še posebej drži v povezavi z karakteristikami, ki jih sam imenujem Tretje perinatalna matrika (OPM III) (Grof 2000).

 

Kot sem že prej omenil, je ta matrika povezana s stopnjo rojevanja odprtega materničnega vratu, ko zarodek izkuša mučen pogon skozi porodni kanal. Ta stopnja je povezana s pojavom senčne strani človeške osebnosti – umori, nasilje, prekomerna ali izkrivljena spolna nagnjenja, skatološki elementi in celo satanske podobe. Zlahk alahko vidimo ta aspekt procesa smrti in ponovnega rojstva v današnjem nemirnem svetu.

 

V mnogih vojnah in revolucionarnih pretresih po svetu, v naraščanju kriminala terorizma,in rasnih nemirih, zagotovo vidimo ogromno sproščene energije z agresivnimi impulzi. Prav tako dramatična in presenetljiva je odprava spolnega zatiranja in sprostitev spolnih impulzov tako na zdrave kot problematične načine. Spolne izkušnje in vedenja postajajo vse bolj ekstremne, kar se kaže seksualni svobodi mladostnikov, seksa pred poroko, osvoboditve homoseksualnosti, splošna promiskuiteta, skupne in odprte poroke, visoka stopnja ločitev, sprevržene spolne knjige, igre in filmi, sadomazohistično eksperimentiranje, in še mnogo drugega.

 

Demonični elementi se tudi vedno bolj manifestirajo v sodobnem svetu. Doživljamo renesanso satanskih kultov in čaranja, popularnost knjig in grozljivk z okultnimi temami in zločini s satansko motivacijo potrjujejo to dejstvo. Terorizem fundamentalističnih fanatikov in skupin prav tako dosegajo satanske proporce. Skatološka dimenzija je očitna v industrijskem onesnaževanju, nabiranju odpadnih produktov na globalni ravni in hitro slabšanje higienskih pogojev v velikih mestih. Bolj abstraktni nivo istega trenda narašča v korupciji in degradaciji politike, vojske, ekonomije in verskih inštitucij, vključno z ameriškim predsedstvom (konferenca je bila v ZDA op. prev.).

 

Stare Maje je zelo zanimala smrt in proces smrti in ponovnega rojstva. Te pojave so videvali na astronomskem nivoju in sicer vsak dan, z opazovanjem sončnega zahoda in vzhoda in vsako leto skozi decembrski solsticij, ko se je Sonce ponovno rodilo in se je svetloba zopet vračala na svet. Najvišjo oktavo tega sončevega vračanja je bila poravnava decembrskega solsticija Sonca z galaktičnim središčem, kar je bilo za Maje kot hieros gamos – sveta poroka med Kozmično materjo in Kozmičnim očetom. Ta pojav se zgodi le na vsakih 26 000 let in je Majem predstavljal največje ponovno rojstvo kozmičnih razsežnosti, začetek novega svetovnega cikla (Jenkins 1989).

 

Večina ritualov Majev je bilo posvečenih procesu smrti, od odhoda duše v podzemlje imenovano Xibalba do končnega ponovnega rojstva in apoteoze. Mitologija Majev in njihova nagrobna umetnost opisujeta smrt kot potovanje z znanimi izzivi, ki so bili tudi upodobljeni na trugah, stenskih poslikavah, lončenini, žadu in drugih predmetih, ki so spremljali umrlega na njegovi poti velikega prehoda. Pogrebne žare klasičnega obdobja Majev so bile okrašene s slikami, ki so upodabljale ponovno rojstvo mlade gospode preko njihovih počenih lobanj, želvjega oklepa. Mnoge skulpture so upodabljale proces ponovnega rojstva iz vodnih lilij.

 

Na žalost se ni ohranil nit eden eshatološki tekst, ki bi bil primerljiv z egipčansko ali tibetansko knjigo mrtvih. Večino literarne zapuščine Majev je za vedno izgubljene. Le nekaj kodeksov, lubju podoben papir v zvitkih, z bogatimi in pisanimi ilustracijami, je preživelo vroče in vlažno podnebje Srednje Amerike in divjanje španskih zavojevalcev. Vendar pa je leta 1970 mitologoma Lin Crokerju in Michaelu Coeu uspelo izločiti skupino pogrebnih žar, ki so bile poslikane v stilu kodeksov, verjetno delo istega avtorja. Srčni kirurg in arheolog Francis Robicsek je uspel zbrati zajetne dokaze za njegovo teorijo, da določeno zaporedje žar „keramičnega kodeksa“, pravzaprav predstavlja Majevsko knjigo mrtvih (Robicsek 1981).

 

Dognanja raziskav holotropnih stanj zavesti so vrgla novo luč na človeško nagnjenost k nebrzdanemu nasilju in nenasitnemu pohlepu – dve sili, ki vodita človeštvo že od nekdaj in trenutno ogrožajo preživetje življenja na planetu. Raziskave so razkrile, da imajo ti „strupi“, kot jih imenuje tibetanska Vajrayana, dosti globlje korenine kot predvidevajo trenutne biološke in psihološke teorije – biologija s konceptom kot je gola opica, trojni možgani in sebični geni ter psihoanaliza in podobne šole s poudarkom na bazične instinkte kot vladajoče principe psihe.

 

Globoka motivacijska sila, ki je podlaga tem nevarnim lastnostim človeške narave ima svoj izvor v perinatalnih in transpersonalnih nivojih psihe, v domenah, ki jih mainstream psihologija še ne priznava (Grof 2000). Odkritja, da korenine človeške nasilnosti in nenasitnega pohlepa sežejodosti globlje kot to priznavajo mainstream akademski krogi in da so zaloge le-teh v psihi ogromne se lahko samo po sebi sliši zelo odvračajoče. Vendar pa je uravnovešeno z novimi terapevtskimi mehanozmi in transformativnimi zmožnostmi, ki postanejo dosegljivi v holotropnih stanjih perinatalnega in transpersonalnega nivoja psihe.

 

V preteklih letih smo bili pri mnogih ljudeh, ki so se resno in sistematično lotili samo-raziskovanja in notranjega potovanja, tako priča globokemu zdravljenju tako na čustvenem kot tudi na psihosomatskem nivoju, kot tudi radikalnim osebnostnim spremembam. Nekateri od njih so bili supervizorji v psihedeličnih terapijah, drugi so sodelovali na delavnicah in izobraževanju Holotropnega dihanja, nekateri na različnih drugih oblikah izkustvene psihoterapije in samo-raziskovanja. Podobne spremembe se pogosto zgodijo ljudem, ki so vključeni v šamanske prakse ali pa meditirajo, oziroma redno izvajajo katero od duhovnih praks. Prav tako smo bili priče globokim pozitivnim spremembam pri mnogih ljudeh, ki so bili deležni zadostne podpore med epizodami spontane duhovne krize („spiritul Emergencies“). Tanatolog Ken Ring imenuje tovrstne trnsformativne izkušnje „Omega izkušnje“, ki vključujejo tudi izkušnje bližnje smrti in izkušnje ugrabitev nezemljanov (Ring 1984).

 

Ko se vsebina perinatalnih nivojev nezavednega pojavi v zavednem in se tam tudi integrira, posamezniki, ki to uspejo narediti doživijo radikalno spremembo osebnosti. Občutijo precejšnjo zmanjšanje agresije v sebi in postanejo mirnejši, sprejemajo sebe in so strpni do drugih. Doživetje psiho-duhovne smrti in ponovnega rojstva in zavestna povezava z pozitivnimi prenatalnimi ali postnatalnimi spomini zmanjša iracionalne nagibe in ambicije. To premakne središče fokusa iz preteklosti in prihodnosti na sedanji trenutek in poveča polet, življenjsko moč in radost – zmožnost uživati in najti zadovoljstvo v enostavnih življenjskih okoliščinah vsakodnevnih aktivnosti, v hrani, v ljubljenju, naravi in glasbi. Naslednji pomembni rezultat tega procesa je pojav duhovnosti, ki ima univerzalno on mistično naravo, je zelo avtentična in prepričljiva, ker sloni na globokih osebnih doživetjih.

 

Proces duhovne odprtosti in transformacije se tipično poglablja kot rezultat transpersonalnih izkušenj, kot je identifikacija z drugimi ljudmi, celotnimi človeškimi skupinami, živalmi, rastlinami, celo z neorgansko snovjo in procesi v naravi. Druga doživetja omogočijo zavestni dostop do dogodkov v drugih kulturah in zgodovinskih obdobjih in celo do mitoloških področij in arhetipskih bitij kolektivnega nezavednega. Občutene kozmične enosti in lastnega božanskega izvora omogoči povečano identifikacijo z celotnim stvarstvom in prinese v življenje posameznika občutek začudenja, ljubezni, sočutja in notranjega miru.

Kar se je začelo kot proces psihološkega preizkušanja nezavednega v terapevtske namene ali za osebno rast rast avtomatično postane filozofsko iskanje smisla življenja in pot odkrivanja duhovnosti. Ljudje, ki se povežejo s transpersonalno domeno duševnosti, običajno razvijejo novo hvaležnost za obstoj in spoštovanje vsega življenje. Eden od najbolj presenetljivih posledic različnih oblik transpersonalne izkušnje, je spontan pojav in oblikovanje poglobljene humanitarne in ekološke zavesti.

 

Razlike med ljudmi postanejo zanimive in nas bogatijo, namesto, da jih zaznavamo kot grožnjo; ne glede na to ali se te razlike nanašajo na spol, raso, barvo kože, jezik, politično ali versko prepričanje. Če sledimo tej transformaciji, razvijemo globok občutek biti državljan planeta, namesto državljan določene države ali član določene rase, socialnega, ideološkega, političnega ali verskega prepričanja. In začutimo, da se želimo vključiti v aktivnosti, ki pomagajo skupnim ciljem človeštva. Te spremembe so se na primer zgodile mnogim ameriškim astronavtom, ko so videli Zemljo iz vesolja (poglejte si dokumentarec: The Other Side of the Moon, Mickeya Lemla).

 

Na tem nivoju postane popolnoma očitno, da je naša najvišja prioriteta, kot biološka bitja, skrbeti za čisti zrak, vodo in zemljo. Nobena druga skrb, kot je ekonomski profit, vojaški cilji, znanstveni in tehnološki napredek ali ideološka ali verska prepričanja ne bi smela zavzeti prioritete nad temi vitalnimi imperativi. Ne moremo uničevati našega naravnega okolja in drugih vrst, ne da bi pri tem škodovali tudi sebi. Ta zavest temelji na skoraj celičnem zavedanju, da so meje vesolja poljubne in da je vsak od nas na koncu identičen celotni mreži obstoja.

 

V luči dejstva, da vse v naravi poteka v ciklih in temelji na principu optimalnih vrednot, homeostazi in trajnosti, je noro zasledovanje neomejene ekonomske rasti, izkoriščanje nenadomestljivih virov in eksponentno naraščanje industrijskega onesnaževanja, ki je sovražno do življenja, videti kot nevarna norost. V svetu biologije je preveč kalcija in vitaminov, celo vode enako kot pomanjkanje teh substanc in nenadzorovana rast je glavna lastnost rakavih celic.

 

Jasno je, da bi transformacija, ki je povezana z občutenjem psiho-duhovne smrti in ponovnega rojstva povečala naše možnosti preživetja, če bi se zgodila v dovolj velikem obsegu. Veliki nemški pesnik in filozof Johann Wolfgang Goethe se je zavedal pomembnosti izkušnje psiho-duhovne smrti in ponovnega rojstva za življenje in občutek pripadnosti, ko je zapisal v svoji pesmi Selige Sehnsucht: “Und so lang du das nicht hast, dieses: ‘Stirb und werde!’ Bist du nur ein trüber Gast auf der dunklen Erde.” (In dokler ne izkusiš tega: „Umri in postani!“ boš le senčni gost na temni zemlji“. )

 

Holotropna stanja zavesti, ki jih doživljamo v podpirajočem in varnem okolju in pod sprejemljivim vodstvom, nam ponujajo globoko psiho-duhovno trasformacijo dveh različnih vrst ali stopenj. Posameznik, ki doživi izkušnjo smrti in ponovnega rojstva – ponavadi v kontekstu podoživljanja lastneg arojstva in integracije rojstne travme – odkrije njegovo ali njeno lastno božanskost, svetost vsega stvarstva in enost z vsemi ljudmi, naravo in vesoljem. Globlje raziskovanje transpersonalnih področij in še posebej izkušnja arhetipske Apokalipse, pa bistveno spremeni zaznavo sveta v katerem živimo. Začenjamo razumeti, da je to kar doživljamo kot materialno realnost, mogoče le, kar Hindujci imenujejo lila – božanska igra, ki jo ustvarja vesoljna zavest. Obe vrsti te duhovne preobrazbe ima globoke pozitivne učinke na hierarhijo posameznikovih vrednot in življensko strategijo, opisano zgoraj.

 

Različne metode induciranja holotropnih stanj zavesti – „tehnologije svetega“ - so bile integralni del starih in predindustrijskih kultur že tisočletja (Grof 2000). Moderno človeštvo ponovno odkriva zdravilni in transformativni potencial in moč teh stanj zavesti v različnih kontekstih. Meditativne prakse vzhodnih duhovnih tradicij in različne šamanske tehnike postajajo vse bolj popularne, posebej še med mladimi. Prevodi in objave duhovne literature različnih kultur, snemanje sakralne glasbe in dosegljivost pristojnih učiteljev so doprinesle mnogo k temu procesu.

 

Izolacija in kemična identifikacija aktivnih principov mnogih psihedeličnih rastlin, razvoj novih sintetičnih psihedeličnih sestavin in naraščajoče znanje o teh substancah so bili pripomoček notranje preobrazbe mnogih posameznikov, ki uporabljajo ta močna orodja na moder in spoštljiv in odgovoren način. Uporaba psihedelikov – najmočnejši način vzbujanja holotropnih stanj zavesti – je močno onemogočeno zaradi legalnih omejitev, slabe in zavajajoče publicitete in težave pri pridobitvi čistega material. Vendar pa obstaja zelo učinkovite oblike izkustvene terapije, kot so neo-Reichianski pristopi, primarna terapija, rebirthing in Holotropno dihanje, ki vzbudijo holotropna stanja brez uporabe kemičnih substanc. Njihova vse večja popularnost predstavlja, torej, zelo obetajoč trend.

 

Napredek v moderni medicini je omogočil reševanje življenj v življenje ogrožajočih nesrečah in boleznih in s tem tudi povečano pojavnost doživetij blizu smrti (NDE). Razvoj tanatologije, vede, ki se ukvarja s študijem umiranja in smrti, je pridobila in razširila informacije o teh stanjih in je omogočila preživelim, da jih uporabijo za lastno notranjo preobrazbo (Ring 1982, Ring and Valarino

1998). Ko se ekonomska, ekološke in politična globalna kriza povečuje se v stotinjah milijonov posameznikov po vsem svetu povečuje strah in zmanjšuje upanje v izpolnjujoče in zadovoljno življenje. Čustveni pretresi, ki temu sledijo, sprožajo vse več spontanih duhovnih kriz (“spiritual emergencies”)(Grof

and Grof 1989, Grof and Grof 1990). Ko bodo mainstream psihiatri ugotovili, da imajo ta stanja izjemen zdravilni potencial – če jih pravilno razumemo – in bodo nudili podporo in odvijanje teh procesov, namesto da jih zatirajo spomirjevali, bi to lahko v veliki meri prispevalo k notranji preobrazbi ljudi.

 

Kot je pokazal že Gregg Bragden je potencialna pomembnost 2012 podprta z znanstvenimi opažanji (Braden 2007). Astrofiziki so pokazali, da smo n apragu novega cikla magnetnih neviht (Sončeve pege), ki bodo dosegle svoj maksimum 2012, z intenziteto, ki bo 30 – 50% višja kot prejšnji cikli. Čeprav so magnetne nevihte ciklični pojav, pa še nikoli niso sovpadale z poravnavo galaktične in sončeve osi in z populacijo ter tehnologijo, ki jo imamo danes; torej je precej negotovosti kakšen bo učinek teh pojavov za našo prihodnost.

 

Znanstveniki se prav tako strinjajo, da magnetno polje Zemlje hitro šibi in pokazatelji kažejo na to, da smo v začetni fazi zamenjave magnetnih polov, ki se lahko zgodi 2012 (bolj verjetno znotraj tega tisočletja op. prev.). Zgodovinske analize kažejo, da so obdobja in območja s šibkejšim magnetnim poljem bolj dojemljiva za nove ideje in spremembe. Magnetni obrati so redki v zgodovini civilizacij (pravzaprav jih ni bilo, zadnji je bil pred 780 000 leti op. prev.), vendar so nekaj običajnega v zemeljski zgodovini; v 4.5 milionih let se je zgodilo vsaj 14 obratov magnetnega polja (povprečna doba obratov je 250 000 let op. prev.). Še noben od teh magnetnih obratov se ni zgodil, ko je zemlja imela 6 milijard prebivalcev in večina njih je odvisna od moderne tehnologije – televizije, radia, računalnikov in satelitov.

 

Sedaj se lahko vrnemo na temo naše konference in tega predavanje – prerokba Majev za leto 2012. Ne glede na to ali so majevski vidci to predvideli, pa je jasno da stojimo na pragu nečesa, kar nima para v celotni dosedanji človeški zgodovini.

Kar je postavljeno na kocko ni nič manj kot prihodnost človeške vrste in življenja na tem planetu. Mnogo ljudi s katerimi smo sodelovali, vidijo človeštvo na kritičnem razpotju, ena pot vodi v kolektivno uničenje, druga pa v evolucijski skok zavesti izjemne narave in razsežnosti. Terence McKenna je to povedal zelo jedrnato: „Zgodovina neumne opice je tako ali drugače končana“. Ali bomo doživeli radikalno preobrazbo naše vrste ali pa ne bomo preživeli.

 

Končni izid te krize, ki smo ji priča je nejasen in dvoumen; ponujate se obe, tako pesimistična kot optimistična razlaga in vsako lahko podpremo z obstoječimi podatki. Če bomo nadaljevali s starimi strategijami, ki so v svojih posledicah ekstremno destruktivne in samo-destruktivne je zelo malo verjetno, da bo moderna civilizacija preživela. Če pa bo zadostno število ljudi šlo skozi globoko notranjo transformacijo, opisano zgoraj, pa je mogoče, da dosežemo stopnjo in nivo zavestne evolucije, po kateri bomo bomo zaslužili ponosno ime, ki smo ga nadeli naši vrsti: homo sapiens sapiens in bomo zaživeli v svetu, ki bo le malo podoben staremu svetu.

 

Literatura:

Arguelles, J.: The Mayan Factor: Path Beyond Technology. Rochester, VT.:

Inner Traditions, Berar and Company.

Campbell, J. 1968. The Hero with A Thousand Faces. Princeton: Princeton

University Press.

Corbin, H. 2000. “Mundus Imaginalis, Or the Imaginary and the

Imaginal.” In: Working With Images (B. Sells, ed.). Woodstock,

Connecticut: Spring Publications 71-89.

Grof, S. 1985. Beyond the Brain. Birth, Death, and Transcendence in

Psychotherapy. Albany, NY: State University of New York (SUNY)

Press.

Grof, C. and Grof, S. 1990. The Stormy Search for the Self. Los Angeles,

CA: J. P. Tarcher.

34

Grof, S. and Grof, C. (eds.) 1989. Spiritual Emergency: When Personal

Transformation Becomes a Crisis. Los Angeles, CA: J. P. Tarcher.

Grof, S. 1994. Books of the Dead: Manuals for Living and Dying.

London: Thames and Hudson.

Grof, 2000. Psychology of the Future: Lessons from Modern

Consciousness Research. Albany, NY: State University of New York

(SUNY) Press,.

Grof, S. The Ultimate Journey: Consciousness and the Mystery of Death.

MAPS, Sarasota, FL, 2006.

Jenkins, J. M. 1998. Maya Cosmogenesis 2012. Rochester, NY: Inner

Traditions, Bear and Company.

Jenkins, J.M. Galactic Aligment:The Transformation of Consciousness

According to Mayan, Egyptian, and Vedic Traditions. Rochester,

VT: Bear and Company.

Jung, C.G. 1959. The Archetypes and the Collective Unconscious.

Collected Works of C.G. Jung. Vol. 9, Bollingen Series XX,

Princeton, New Jersey: Princeton University Press.

Jung, C.G. 1959. Aion. Collected Works of C.G. Jung. Vol. 9.2,

Bollingen Series XX, Princeton, New Jersey: Princeton University

Press.

McKenna, T. 1992. Food of the Gods: The Search for the Original Tree

of Knowledge. New York: Bantam Books.

Ring, K. 1982. Life at Death: A Scientific Investigation of the Near-

Death Experience. New York: Quill.

Ring, K. 1984. Heading Toward Omega: In Search of the Meaning of

the Near-Death Experience. New York: William Morrow.

35

Ring, K. and Valarino, E. E. 1998. Lessons from the Light: What We

Can Learn from the Near-Death Experience. New York: Plenum

Press.

Robicsek, F. 1981. The Maya Book of the Dead: The Ceramic Codex.

Charlottesville, VA.: University of Virginia Art Museum.

Santillana, G. and and Dechend, H. von. 1977. Hamlet’s Mill: An

Essay on Myth and the Frame of Time. Boston: Godine.

Schele, L. and Miller, M. A.: The Blood of Kings: Dynasty and Ritual

Art in Maya Art. New York: George Braziller, Inc.

Sitler, R. 2006. The 2012 Phenomenon: New Age Appropriation of an

Ancient Mayan Calendar. Nova Religio: The Journal of Alternative

and Emergent Religions, Volume 9, issue 3, pp. 24-38.

Tarnas, R. 2006. Cosmos and Psyche: Intimations of a New World

View. New York: Viking Press.

 

 

 

 

Modra misel

Bodi zelo previden, da ne spraviš ženske v jok, kajti Bog šteje njene
solze.
Žensko je ustvaril iz moškega rebra in ne iz stopal, da bi hodil po njej.
Ne iz njegove glave, da bi ji vladal, ampak iz boka, da mu bo enaka.
Izpod roke, da bo zaščitena, in zraven srca, da bo ljubljena.

Talmud

 
  nameni, cilji | zanimivo | pogosta vprašanja | novičarska lista | slovar izrazov  
 
  OSTANIMO POVEZANI     |  2010 © Most-si d.o.o. Vse pravice pridržane KAZALO STRANI | AVTORJI